Bolero Crowdfunding Blog

Blog

Crowdlending, een marketingtool voor jouw onderneming

Bij crowdlending vindt een bedrijf door een (achtergestelde) obligatielening uit te geven financiering bij particuliere beleggers. In ruil daarvoor betaalt de onderneming een bepaalde interest en wordt het geleende bedrag afgelost. Maar crowdlending is meer dan een manier om geld op te halen voor een projct. Het houdt nog erg veel andere voordelen in die onbetaalbaar zijn. Reclame bijvoorbeeld... Al eens over nagedacht hoe crowdlending een marketing-boost kan zijn voor jouw onderneming?

 

Publiciteit! Toegegeven, bij een crowdlendingcampagne moet je rente betalen aan de investeerders en dat is niet de goedkoopste optie. Maar in ruil daarvoor kom je wel in de aandacht én je hebt er in één klap een pak ambassadeurs bij. Het is een hefboom!

 

Een crowdlendingcampagne kan ook een marketingtool zijn, een groot voordeel dat duidelijk omschreven werd door Koen Mortelmans, de CEO van Mobile Locker. Hij vult verder aan: “Je onderneming wordt dankzij de campagne in de kijker gezet bij de leden van het crowdlendingplatform en het wordt al eens opgepikt door de pers. Een goede manier dus om extra zichtbaarheid voor je bedrijf te creëren en fans of klanten meer aan je onderneming te binden.”

Soms wordt een crowdlendingcampagne opgepikt door de pers en daar zetten wij als platform ook graag onze schouders onder met de nodige ondersteuning. Ferrokonstrukt,BOSAQ, Diacosmo,... en ook Belgian Cycling Factory mocht van de nodige persaandacht genieten.

 

Het is vooral een hele leuke en nieuwe manier om tegelijkertijd financiering én publiciteit te genereren. Heel veel mensen hebben onze campagne gezien! Dat is leuk, maar de meerwaarde is toch dat we er als bedrijf in geslaagd zijn om eens op een andere manier in het daglicht te komen.

 

Ook na een campagne blijft zichtbaarheid en communicatie belangrijk. Via het Bolero Crowdfundingplatform kan je nieuwsberichten versturen naar de investeerders die destijds in je project geïnvesteerd hebben. Je kan de investeerders bijvoorbeeld informeren over de bereikte mijlpalen en gang van zaken van de onderneming. Ideaal om mond-tot-mond reclame te genereren! Investeerders reageren altijd erg positief op berichten die de ondernemers posten en velen worden een heuse ambassadeur van je bedrijf.

Bij Belgian Cycling Factory tillen ze dit voordeel nog een niveau hoger, zij bouwen een nauwe band op met hun investeerders: “Met de mensen die investeerden in ons project hebben we een goede band. Onder hen vooral veel fietsers of mensen die met ons product of ons merk heel erg bekend zijn. Die leggen we toch graag wat extra in de watten! Bovendien kan er ook nog extra business uit voortkomen…” En dat is het voordeel: extra business, omdat een crowdlendingcampagne een boost geeft aan je visibiliteit en mogelijk voor heel wat publiciteit, mond-tot-mond reclame of zelfs persaandacht zorgt. Daar zetten wij bij Bolero Crowdfunding graag mee onze schouders onder. We leiden samen je campagne in goede banen en ondersteunen je waar nodig.

 

Download gratis het e-book en ontdek alle voordelen